​Fjernelse af visdomstand foretages skånsomt

​Skal du have fjernet en eller flere visdomstænder? Så kan vores tandlæge hjælpe dig. Hos Tandlægerne Sveistrup & Cederbek har vi stor erfaring med skånsom fjernelse af visdomstand, som vi udfører på vores patienter fra bl.a. Viborg og omegn.

Hvornår er det nødvendigt at fjerne visdomstænderne?

Der kan være mange forskellige årsager til, at fjernelse af visdomstand kan være nødvendigt.

Det kan fx skyldes, at:

• der nemt opstår huller i tanden eller nabotanden
  • den er svær at holde ren, og du ofte får hævelse, smerter og betændelse i dit tandkød
  • den ligger i kæben og forårsager skade på nabotanden
  • der er en fordybet tandkødslomme mellem din visdomstand og nabotanden.

Hvordan foregår fjernelse af visdomstand?

Der er forskellige muligheder for behandling afhængigt af, om din visdomstand er brudt frem, eller om den forsat ligger nede i kæben. Er tanden fuldt frembrudt, kan vi trække den ud på samme måde som ved alle andre tænder. Er den kun delvist frembrudt, eller ligger den stadig i kæben, foregår vores fjernelse af visdomstand ved en operation.

Uanset metoden tilbyder vi altid bedøvelse, så du kan få en smertefri behandling. Lider du af tandlægeskræk, bedes du altid informere os om det på forhånd, så vi kan tage de nødvendige hensyn.

Kontakt os og bestil en tid til en forundersøgelse

Kunne du tænke dig at få undersøgt, om du skal have fjernet din visdomstand, og ønsker du at bestille en tid til en undersøgelse hos os, så kan du kontakte vores klinik på telefon 86 62 00 29 eller via e-mail info@klinikhusetviborg.dk. Så hører du fra os hurtigst muligt.

Kontakt os med dine spørgsmål​

Har du brug for råd og vejledning omkring tandpleje og forebyggelse, så kontakt os.

​​Li. Sct. Mikkelsgade 4 st, 8800 Viborg

Rutevejledning i Google Maps

​Telefon: 8662 0029

E-mail: info@klinikhusetviborg.dk​​

Nyheder fra klinikken​

​Var dit indkald havnet i dit spamfilter? Så skal du blot tilføje info@klinikhusetviborg.dk​ til din adressebog, så kommer den næste gang direkte i din indbakke.

Mandag:

Tirsdag: